Socjotechnika

„Socjotechnika – Techniki manipulacji. Zagrożenia pośrednie, bezpośrednie. Rozpoznawanie i unikanie ataków”

W szkoleniu zostaje całościowo poruszona tematyka związana z pojęciem socjotechniki oraz najsłabszego ogniwa jakim jest człowiek. Celem szkolenia jest wyjaśnienie czym jest inżynieria społeczna, jakie są rodzaje ataków socjotechnicznych, na które są narażeni pracownicy każdej organizacji. Wyjaśnienie bardzo ważnego zagadnienia technik manipulacji wykorzystywanych
w atakach socjotechnicznych bezpośrednich oraz pośrednich.

Zrozumienie powyższych technik ma bardzo duże znaczenie w wczesnym wykrywaniu
i skutecznej obronie przed atakiem. Omawiane są ataki socjotechniczne z wykorzystaniem systemów informatycznych, które kierowane są na osobę bądź całą organizację. Poruszona zostaje również tematyka jak minimalizować ryzyko i podnosić skuteczność obrony całej organizacji poprzez rozwiązania systemowe czy dobre praktyki, które powinny być stosowane przez pracowników.

Dzięki szkoleniom pracownicy danej organizacji uzyskają wiedzę praktyczną jak bronić się przed tego typu manipulacją i w porę rozpoznawać próby wyłudzenia informacji ważnych dla organizacji.

Szkolenia poparte są wieloma rzeczywistymi przykładami, które wyjaśniają najważniejsze kwestie związane z metodami socjotechniki stosowanej przez hackerów oraz rodzajami ataków socjotechnicznych. Jeżeli wcześniej zostałyby przeprowadzone w organizacji anonimowe testy socjotechnicznie to w szkoleniu mogą zostać użyte przykłady bezpośrednio z danej organizacji, co dużo efektywniej wpływa na świadomość i zachowania szkolonych pracowników.

  • Czas trwania szkolenia: do 1,5 godziny na grupę uczestników
  • Forma szkolenia: stacjonarne lub online (webinarium)
  • Prowadzący: audytor bezpieczeństwa informacji